Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist med erfaring i udarbejdelse af administrationsgrundlag til centralt juridisk kontor i Vurderingsstyrelsen

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade

Midtsjælland
11-02-2019
Expires
28-02-2019

Brænder du for opgaver, der kræver høj faglighed og stærke forvaltningsretlige kompetencer, og vil du være med til at skabe et stærkt forvaltningsretligt fundament under de nye ejendomsvurderinger? Så er du måske vore nye kollega i Jura og Kvalitet.

Om stillingen
I kontoret Jura og Kvalitet bliver du en del af et centralt stabskontor, og du kommer til at indgå i et nyetableret og stærkt team med fagligt dygtige og engagerede kolleger. Du skal være med til at opbygge og videreudvikle vores fagligt stærke sparringsmiljø i en tillidsfuld atmosfære, hvor vi hjælper hinanden.

Jura og Kvalitet løfter følgende væsentlige opgaver:

  • Lovfortolkning samt anvendelse af reglerne i ejendomsvurderingslovgivningen, skatteforvaltningsloven, forvaltningsloven og anden relevant lovgivning af betydning for vurderingsarbejdet.
  • Juridisk rådgivning og sparring til direktionen på alle emner af forvaltningsretlig og processuel karakter samt i forhold til ejendomsvurderingslovgivningen.
  • Udarbejdelse og vedligeholdelse af administrationsgrundlaget for det nye ejendomsvurderingssystem, herunder Den juridiske vejledning, styresignaler mv., men også interne instrukser, brevskabeloner mv.
  • Styrkelse af forvaltningskulturen med fortsat fokus på at øge forvaltningsfagligheden.
  • Koordinering af høringssvar og løbende sparring med departementet om ændring af lovgivningen på vurderingsområdet.

Vi søger en kollega, der skal indgå i arbejdet med udarbejdelse af interne instrukser mv, der er en del af det samlede administrationsgrundlag for de nye ejendomsvurderinger, og efterfølgende skal være med til at implementere og vedligeholde administrationsgrundlaget.

Du vil arbejde med komplicerede juridiske problemstillinger og medvirke til at sikre ensartet juridisk opgavevaretagelse på tværs af Vurderingsstyrelsen. Den brede berøringsflade indebærer et tæt samarbejde og sparring med kollegerne om forvaltnings- og ejendomsvurderingsretlige regler og emner.

Vi sidder i åbent kontorlandskab, så vi har gode betingelser for faglig sparring og videndeling.

Din profil
Du er juridisk uddannet, fx cand.jur., og herudover har du:

Stærke juridiske kompetencer, herunder gerne indgående kendskab til og erfaring med forvaltningsretlige regler og grundsætninger.
Erfaring med lovfortolkning i forbindelse med konkret juridisk sagsbehandling.
Erfaring med eller interesse for udarbejdelse af instrukser, eksterne vejledninger mv.

Har du tilmed erfaring med fortolkning og anvendelse af reglerne om ejendomsvurdering og/eller skatteprocessuelle regler, er det en klar fordel.

Som person bidrager du til det kollegiale sammenhold og er med til at sikre, at vores faglige leverancer har et meget højt niveau. I din kommunikation er du skarp såvel skriftligt som mundtligt, og du evner at formidle svært stof på en letforståelig måde til forskellige modtagere. Du trives med at samarbejde, og med dit gå-på-mod og gode humør holder du gejsten oppe i opbygningen af enheden. Du arbejder systematisk og tålmodigt og kan lide at gå i dybden med en opgave.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’søg stillingen’ senest torsdag den 28. februar 2019. Første samtale forventes afholdt i uge 10. Der vil indgå test i ansættelsesforløbet.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Stine Kvist Kristiansen på 7237 1308 eller chefkonsulent Janne Kastrup-Larsen på 7237 3823.

Tiltrædelse er 1. maj 2018 eller hurtigst muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Din arbejdsplads er placeret i Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde.

Stillingen indebærer tæt samarbejde med udviklingsorganisationen ”ICE”, og du vil derfor i udviklingsperioden have arbejdsplads på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vurderingsstyrelsen
’Vi sikrer, at boligejerne får en mere retvisende og gennemskuelig ejendomsvurdering med et nyt vurderingssystem’

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Vurderingsstyrelsen har til opgave at udarbejde mere retvisende og gennemskuelige offentlige vurderinger af grunde og ejendomme baseret på nye og detaljerede data. Det sikrer, at borgere og virksomheder kan have tillid til, at de beskattes på et korrekt grundlag.

Vurdering af grunde og ejendomme vil altid være forbundet med en væsentlig, naturlig usikkerhed, og to sager er sjældent ens. Vores arbejde handler derfor om skønsmæssig og kompleks sagsbehandling. Det kræver højt specialiserede medarbejdere med en stærk faglighed at nå frem en kvalificeret vurdering og sikre ensartethed, når man sammenligner med tilsvarende sager.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Beliggenhed