Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Digitaliseringskonsulent med stærkt blik for forretningen

Koncernstyring, polititorvet

Storkøbenhavn
11-02-2019
Expires
25-02-2019

København, Rigspolitiet, Koncernstyring

Motiveres du af at løse komplekse projektudfordringer med fokus på tværgående samarbejde? Kan du på et strategisk niveau drive den digitale transformation og sætte strøm til politiets processer? Hvis ja, så er du måske den, vi leder efter til at drive implementeringen og den videre udvikling af politiets sagsgange.

Vi har stærkt fokus på digitalisering af arbejdsprocesser for at fremme effektiv sagsbehandling i hele politiet. Som et helt centralt element i denne digitalisering har vi i første omgang implementeret en ESDH-løsning i Rigspolitiet, men det er målet, at løsningen skal udbredes til hele politiet.

Du tager ejerskab og danner relationer på tværs
Din vigtigste opgave er at bidrage til at realisere målene i den strategi, der er lagt for implementering, udvikling og drift af ESDH-løsningen. Du tager ejerskab for, at opgaverne løses effektivt og professionelt under hensynstagen til ressourcer og forretningens behov. Det sikrer du ved faglig sparring og dialog med relevante interessenter i forretningen, hvor du har øje for at skabe overblik og på styring af delleverancerne i opgaveløsningen.

Du får en varieret opgaveportefølje, hvor du bidrager bredt til løsningen af de opgaver, der er forbundet med digitalisering og effektivisering af politiets sagsgange. Det gælder blandt andet forandringsledelse, analyse, udvikling og den videre implementering. Da vores ESDH-løsning og andre projekter berører store dele af politiet, vil du i jobbet få en bred kontaktflade til alle afdelinger i Rigspolitiet og politikredsene. I projekterne bliver der løbende taget hul på nye arbejdsområder i systemet, som derfor skal tænkes ind i den samlede forretningsudvikling.

Du bliver en del af enheden for Proces og Digitalisering, som i dag består af syv medarbejdere. Vi driver blandt andet den forretningsmæssige drift, implementering og udvikling af politiets ESDH-løsning. Organisatorisk er enheden placeret i Direktionssekretariatet.

Du har et digitalt mindset og kan sikre fremdrift
Vi forventer, at du har solid erfaring med disciplinerne; projektledelse, strategisk styring af digitaliseringsprojekter, analyse samt udarbejdelse af oplæg, retningslinjer og andet præsentationsmateriale. Det er en fordel, hvis du har forståelse for journalisering, har gode kommunikative evner og kendskab til den offentlige forvaltning. Vigtigst er det, at du brænder for procesoptimering og digitalisering og kan anvende det i en strategisk kontekst, hvor du bringer knowhow og kompetencer med fra én eller flere tidligere stillinger.

Du har et udpræget helhedssyn med et særligt blik for sammenhænge på tværs af organisationen, hvor du finder energien i en udadvendt og opsøgende rolle og sikrer opbygning og pleje af relationer. Du trives med at formidle bl.a. nye retningslinjer til forskellige målgrupper, hvor du er dygtig til at navigere organisatorisk mellem ledere og medarbejdere på forskellige niveauer. Vi lægger vægt på, at du i din tætte kontakt med brugerne i organisationen er serviceminded og har fokus på kommunikation og det gode samarbejde.

Du arbejder selvstændigt og har et stort drive for at skabe resultater. Samtidig er du konstruktiv, når du udfordrer dine kollegaer, og værdsætter selv at blive udfordret. Du er fagligt nysgerrig og motiveres af en travl hverdag med nye udfordringer.

Ansættelsesforhold
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Polititorvet 14, 1780 København V.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Christian Schougaard på 41 74 90 97. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler den 7. marts 2019 og 2. samtaler den 15. marts 2019.

Koncernstyring
Koncernstyrings cirka 300 medarbejdere løser centrale opgaver inden for økonomi, strategi, analyse, service og kommunikation for tilsammen at sikre sammenhængende økonomi- og virksomhedsstyring i hele politiet.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

Beliggenhed