Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Stærk jurist til Lægemiddelstyrelsens Sektion for Medicinsk Udstyr

Lægemiddelstyrelsen

Storkøbenhavn
11-02-2019
Expires
25-02-2019

Vil du være en del af en moderne arbejdsplads, arbejde i et stærkt fagligt miljø på et område i vækst og tæt på både industri og det politiske liv, så tilbyder vi en stilling med spændende og varierede arbejdsopgaver, selvstændigt ansvar og store faglige udfordringer.

Om os
Medicinsk udstyr er et område i hastig vækst, og denne udvikling er til gavn for borgerne. Den fører til nye og mere effektive behandlinger, og det betyder, at flere opgaver kan klares ambulant eller i borgernes eget hjem.

Lægemiddelstyrelsen administrerer lovgivningen inden for medicinsk udstyr i Danmark og har derfor myndighedsansvaret for at overvåge sikkerheden af medicinsk udstyr i hele dets livscyklus – fra det indledningsvist afprøves i sundhedsvæsenet til det tages af markedet. I Lægemiddelstyrelsen behandler vi blandt andet hændelsesindberetninger, giver tilladelse til kliniske afprøvninger, fører tilsyn med bemyndigede organer, udfører inspektioner af virksomheder og foretager markedsovervågning af medicinsk udstyr.

Ny regulering på området kræver nye dygtige medarbejdere, der er med til at udvide markedsovervågningen og styrke patientsikkerheden i Danmark og Europa.

Medicinsk udstyr – kompleksitet og dynamik
Produktudviklingen inden for medicinsk udstyr er i stærk vækst. Nye teknologier og materialer bliver introduceret på markedet, og samtidig ser vi nye kombinationer af medicinsk udstyr og lægemidler.

Vi vil være en drivende aktør og blandt de førende i Europa. Igennem de næste år vil vi styrke fagligheden, effektivisere markedsovervågningen og udvikle den databaserede risikomonitorering.

Vi arbejder nationalt, europæisk og internationalt. Vi vil sikre, at to nye europæiske forordninger om medicinsk udstyr og medicinsk udstyr til in vitro-diagnostik implementeres effektivt og i tæt samarbejde med sundhedsvæsenets aktører og industriens parter.

Aktuelt er vi 18 medarbejdere i sektionen med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Fremadrettet forventer vi at blive flere.

Dine arbejdsopgaver
Du vil skulle bidrage til sektionens opgaver inden for flere af følgende områder:
• Overvåge, at medicinsk udstyr overholder lovgivningens krav
• Sagsbehandle forespørgsler og afgørelsessager om fx mirakelprodukter
• Behandle aktindsigtssager
• Indgå i arbejdet med kommentering af retsakter og EU guides
• Besvare forespørgsler om reglerne for medicinsk udstyr
• Informere sundhedspersonale og fabrikanter om kravene til medicinsk udstyr
• Deltage i og lede projekter i sektionen og i huset.

Din uddannelse og erfaring
Vi forventer, at du har en uddannelse som cand.jur. eller cand.merc.jur. eller tilsvarende.
Derudover forventer vi, at du:
• Har gode samarbejdsrelationer og kan lide at arbejde på tværs af fagligheder og interesser
• Kommunikerer ubesværet både på dansk og engelsk
• Er omgængelig, konstruktiv og er god til at se sammenhænge og nye muligheder.

Vi forventer ikke, at du kan alt. Det vil dog være en fordel, hvis du har:
• kendskab til arbejdet inden for et regulatoriske fagområder enten fra en anden styrelse eller fra industrien
• erfaringer med sagsbehandling og myndighedsarbejde
• erfaringer med arbejdet i politisk styrede organisationer.

Du vil indgå i et dynamisk team, hvor du i samarbejde med dine kollegaer skal bidrage til videreudvikling af sektionens opgaver. Vi har implementeret LEAN i sektionen og lægger stor vægt på, at du er kvalitetsbevidst, kan prioritere egne opgaver og overholder deadlines.

Vi tilbyder
Et spændende job med afvekslende og udfordrende opgaver, selvstændigt ansvar og gode kolleger.
Vores arbejdsklima er energisk, anerkendende, uformelt og præget af stort fagligt engagement og gensidig respekt.

Du vil skulle bidrage til løsningen af et bredt spektrum af problemstillinger og have kontakt til mange forskellige aktører i sundhedsvæsenet. Du vil få rig mulighed for at udvikle dig og lære nyt.

Vi tilbyder desuden fleksibel arbejdstid og gode muligheder for efter- og videreuddannelse.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Der vil afhængig af kvalifikationer være mulighed for indplacering som enten fuldmægtig eller specialkonsulent.

Der er tale om en varig fuldtidsstilling.

Vil du vide mere?
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte jurist Trine Lodberg Asmussen på tlf. 7755 7728.

Er du interesseret?
Så send os din ansøgning med CV og eksamensbevis elektronisk via linket nederst i stillingsannoncen på www.laegemiddelstyrelsen.dk

Beliggenhed