Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

IT-servicemanager til Lægemiddelstyrelsen

Lægemiddelstyrelsen

Storkøbenhavn
07-02-2019
Expires
21-02-2019

Vil du med på Lægemiddelstyrelsens rejse mod europæisk topklasse? Vil du samarbejde med vores strategiske leverandører? Vil du implementere de daglige services, aftaler med samarbejdspartnerne, roller og governance omkring vores nye IT-standardplatform? Har du lyst til at arbejde i et inspirerende og stærkt fagligt miljø? Så er du måske vores nye kollega i Lægemiddelstyrelsen.

Om Lægemiddelstyrelsen
Lægemiddelstyrelsens vision er at blive blandt de bedste medicinalagenturer i Europa og at bidrage til udvikling af Danmark som førende nation inden for Life science. For at leve op til vores vision og mission har vi en central rolle i forhold til leverancer efter politisk opdrag.

Vi har væsentlig indflydelse på små og store sager med konsekvenser for retningen i vores samfund. Vi arbejder nationalt og i udpræget grad europæisk og internationalt. Samtidig er vi i gang med at indføre Lean som en strategisk indsats for at løfte vores kvalitet endnu højere.

Lægemiddelstyrelsens nye IT-standardplatform (CRM MS dynamics) er et vigtigt element i at realisere vores vision. Platformen skal i drift til efteråret og skal understøtte Lægemiddelstyrelsen i at blive en datadreven Lægemiddelstyrelse. Data skal opbygges efter en ny international standard ISO IDMP/SPOR. De nye internationalt standardiserede data giver helt nye muligheder for sammenligning af lægemidler på tværs af lande, lettere identifikation af de rigtige lægemidler ved køb af lægemidler på rejse i udlandet, bivirkningshåndteringen på tværs af lande bliver bedre understøttet og meget mere forestiller vi os vil komme i fremtiden. Platformen skal understøtte national og international lovgivning og forretningskomponenter udvikles agilt med kontrol.

IT-standardplatformen skal i første version indeholde data om lægemidler, markedsføringstilladelser, parallelimport, virksomhedstilladelser mm. I næste version skal platformen understøtte et nyt system til håndtering af prislofter på lægemidler. Derefter etableres der løbende forretningskomponenter til ny lovgivning og modernisering af eksisterende systemer, som passer til standardplatformen. Udviklingsprojektet er i god fremdrift og fokuserer på etablering af platformen med tilhørende funktionalitet samt uddannelse af brugerne.

Vi er på en rigtig spændende rejse frem mod en kontinuerlig udvikling af vores fundament og løsninger, vi arbejder med digital tranformation og derfor er der behov for en dygtig IT-servicemanager, der kan sikre de nødvendige IT-servicemanagement processer (Incident, problem osv.), samarbejde med leverandøren samt understøtte styregruppe sekretariatet efter go-live.

Om sektionen
Du bliver en del af sektionen Forretnings-IT, som refererer til vicedirektøren. Sektionen består af en sektionsleder, to teamledere og 15 akademiske medarbejdere. Lægemiddelstyrelsens IT-udvikling, vedligehold og drift er outsourcet, så vores primære opgaver er inden for IT-projekter, processer og styringsprincipper, Informationssikkerhed, udbud og leverandørsamarbejde. Vi indgår i mange IT-fora i Danmark og i EU, arbejder sammen med Sundheds- og Ældreministeriets Koncern-IT og deltager i interne og eksterne audits/revisioner på f.eks. sikkerhed, drift og udviklingsområderne. Derudover er journalledelsen og dermed ESDH-konsulenten forankret i sektionen.

Forretnings-IT er organiseret i to teams med hver sin teamleder. Det ene team retter fokus mod projektporteføljen, udviklingsopgaver og de daglige driftsopgaver. Du vil indgå i det andet team, som har fokus på strategiske og rammeskabende IT-opgaver. Teamets opgaver omfatter bl.a. IT-arkitektur, leverandørsamarbejde, kvalitetsledelse, snitflader til europæiske systemer, journalområdet og informationssikkerhed.

Dit arbejde
Dine primære arbejdsopgaver bliver at:

  • inden go-live skal roller og ansvar, governance og processer i rammekontrakten været kortlagt, beskrevet og implementeret. Dette skal ske i tæt samarbejde med projektet, leverandøren og de øvrige IT-servicemanagere i sektionen
  • være ansvarlig for at følge op på services i rammekontrakten og aftalehåndbogen efter go-live - igen i tæt samarbejde med leverandøren. Denne opgave skal udføres tværgående i sektionen og i styrelsen med opfølgning på baggrund af månedlige skriftlige rapporter, herunder månedlige vederlag fra vores leverandør, estimatproces på nye forretningskomponenter og større vedligehold samt understøtte og sekretariatsbetjene styregruppen, som har forankring i topledelsen
  • opdatere og vedligeholde aftalehåndbogen, der præciserer aftalerne i kontrakten
  • foreslå og implementere løbende forbedringer ift. aftalehåndbogen
  • foretage benchmarks.
Du bliver koordinator på en række opgaver og vil komme til at arbejde tæt sammen med dine kollegaer. Du vil også komme til at indgå i løsningen af mange forskelligartede opgaver i sektionen, herunder at understøtte IT-projekter, informationssikkerhed og kvalitetsarbejdet.

Din uddannelse og erfaring
Vi ønsker, at du har:
  • en akademisk uddannelse inden for IT, ingeniør, økonomi eller generel administration
  • stor erfaring med IT-servicemanagement og IT-leverandørsamarbejde
  • erfaring med sundhedssektoren og indsigt i kritikaliteten når systemer eller data fejler
  • erfaring med ITIL og kendskab til en standardplatform
  • viden om de øvrige arbejdsområder i sektionen (især informationssikkerhed (ISO27001) og kvalitetsledelse vil være en fordel).
Dine personlige kvalifikationer
Vi forventer ikke, at du har indgående kendskab til alle de discipliner, som teamet dækker over. Vi forventer dog, at du er systematisk i din opfølgning, og at du arbejder struktureret og proaktivt kommer med løsninger.

Vi forventer også, at du kan samarbejde og kommunikere, og vi lægger vægt på, at du formår at forhandle og at gå foran i koordineringen og opfølgningen på opgaverne samt sikre leverandøren de bedste betingelser for at de kan indfri deres del af samarbejdet bedst muligt.

Vi forventer dernæst, at du aktivt bidrager til teamet, sektionen og styrelsen, og at du indgår som en vigtig spiller i at nå i mål med de IT-fastlagte mål på området.
Endelig ønsker vi, at du har lyst til at være med til at sætte retning og skabe resultater på dit opgaveområde.

Vi tilbyder
En stilling med ansvar og et spændende samarbejde på tværs af huset på alle niveauer. Du får en udadvendt og vigtig rolle på en arbejdsplads i rivende udvikling med dygtige kollegaer og god plads til at udvikle personlige og faglige kompetencer, og du bliver en del af en sektion og et team med et godt sammenhold og god humor. Lægemiddelstyrelsen har også en vision om at blive en fantastisk arbejdsplads.

Om ansættelsen
Du bliver alt afhængig af kvalifikationer ansat som special- eller chefkonsulent efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Kontakt os gerne
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte sektionsleder Anette Tølløse på telefon 25 38 64 01.

Du kan læse mere om Lægemiddelstyrelsen på www.lmst.dk.

Er du interesseret?
Klik på ”søg stillingen” og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.

Beliggenhed