Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ledelsesstøtte til fagområdet Person i Skattestyrelsen i Ribe

Skatteforvaltningen, Ribe

Syd- og Sønderjylland
01-02-2019
Expires
14-02-2019

Motiveres du af at støtte forretningen på strategisk prioriterede områder? Har du en god organisationsforståelse, politisk tæft og er du virkelig dygtig til at kommunikere? Så er du måske vores nye kollega i Ledelsessekretariatet Person.



Vi tilbyder en spændende og udfordrende hverdag, hvor engagement og sans for kvalitet er omdrejningspunktet for løsningen af en vigtig samfundsopgave – nemlig at sikre at korrekt betaling af skatter og afgifter.




Hos os får du mulighed for at udfolde din organisatoriske forståelse og sætte dine kompetencer i spil. Du vil arbejde tæt på fagdirektøren for personskatteområdet og den øvrige ledelsesgruppe.




Vi søger 1-2 nye kolleger, som kan bidrage til en bred vifte af opgaver i et dynamisk ledelsessekretariat. Politisk forståelse og samarbejde på tværs i Skattestyrelsen og med departementet er nøglen til at finde de gode løsninger.




Dine spændende opgaver som ledelsesstøtte bliver bl.a. at:

  • Udarbejde, koordinere og kvalitetssikre beslutningsoplæg og forelæggelser til ledelsen og Skattestyrelsens direktion.

  • Formidle komplekse problemstillinger i skrift og tale på en enkel og overskuelig måde og altid med øje på modtageren

  • Bidrage til besvarelse af folketingsspørgsmål og anden ministerbetjening.

  • Koordinering af høringer, fx om ny lovgivning mv.
  • Understøtte afdelingerne i Person med at lave oplæg til fagledelsen, direktionen i Skattestyrelsen eller departementet.
  • Udarbejdelse af nyhedsbreve

  • Intern kommunikation






Kvalitetsbevidste og fleksible ildsjæle

Du har en relevant videregående uddannelse, fx., cand.scient.pol., cand.scient. adm., cand. oecon., eller lignende baggrund. Vi forventer, at du har en god forståelse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger. Det er vigtigt, at du har en stærk forretningsforståelse kombineret med et proaktivt mindset, så du er på forkant med de problemstillinger, der opstår i afdelingen. Da du er selvkørende og handlekraftig følger du opgaven til dørs – hver gang.


Du kan både samarbejde tæt med dine kollegaer men også selv tage ansvar for planlægning og gennemførelse af opgaver og initiativer. Du er omstillingsparat og lader dig ikke slå ud af uforudsete forhindringer eller ændringer i din planlægning.


Da der er tale om et udadvendt job med store kontaktflader, lægger vi vægt på meget stærke samarbejdsevner og gode sociale kompetencer, især de relations skabende. Vi lægger vægt på, at du er dygtig til at kommunikere klart, venligt og målrettet modtageren af budskabet.



I alle tilfælde forventer vi, at du:

  • Er analytisk stærk, evner at sætte dig hurtigt ind i kompliceret stof og kan identificere politiske muligheder og problemer.
  • Er stærk i din skriftlige kommunikation og skriver i et klart og letforståeligt sprog.
  • Er serviceminded og god til at samarbejde og koordinere på tværs af faglige og organisatoriske skel.
  • Er engageret, fleksibel og selvstændig.
  • Kan bevare overblikket, også når der er mange opgaver og korte deadlines.
  • Får tingene til at glide med godt humør og et pift humor.





Om os

Du bliver en del af Ledelsessekretariat Person, hvis primære fokus er at understøtte den samlede ledelse i fagområdet Person i at skabe gode resultater i arbejdet med at understøtte skattebetalingerne hos personer, udenlandske arbejdstagere og danskere med udlandsforhold.




Formålet med kontoret er at yde ledelsesstøtte til fagdirektøren og underdirektørerne ift. daglig drift og strategisk udvikling, at arbejde med styring og planlægning samt at koordinere og være udførende på tværgående opgaver for hele forretningsområdet Person, der har ca. 1400 medarbejdere på 20 adresser.



Vi tilbyder dig udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse, og du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger samt stor faglig sparring. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på udvikling, god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.



Ansøgning og kontakt

Har du spørgsmål til jobbet, så kontakt kontorchef Thomas Nielsen på telefon 7237 5066




Passer profilen på dig, og har du lyst til at udvide din arbejdsmæssige erfaring, så send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer hurtigst muligt, via nedenstående link ”Søg jobbet”. Ansøgningsfrist er 14.02.19 Første runde samtale afholdes 18.02.19. Anden runde samtale afholdes 25.02.19.




Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Der kan forekomme tests og der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet vil være Sorsigvej 35 i Ribe.





Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.





Beliggenhed