Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fagligt stærk og udviklingsorienteret leder af indskolingen/SFOen på Hans Rømer Skolen

Bornholms Regionskommune

Bornholm
31-01-2019
Expires
15-02-2019

 

Da vores nuværende leder af indskolingen/SFOen har valgt nye veje, søger vi pr. 1. marts 2019 eller snarest muligt derefter en ny leder af indskoling/SFO til Hans Rømer Skolen, Bornholms Regionskommune.

Hans Rømer Skolen er en tosporet almenskole med ca. 400 elever, 30 lærere, 6 pædagoger, 3 pædagogmedhjælpere samt 2 sekretærer – samt et ledelsesteam på 3. Skolen er afdelingsopdelt i tre forløb – 0. – 3. klasse, 4. – 6. klasse samt 7. – 9. klasse, skoleleder er også leder af mellemtrinnet. Skolen har en engageret og positiv forældrekreds samt en skolebestyrelse, der ønsker at præge og bakke op om skolen.

På Hans Rømer Skolen har vi fokus på kerneopgaven: At sikre faglig udvikling såvel som god trivsel hos vores elever samt blandt vores personalegruppe. Hans Rømer Skolen er allerede et stærkt folkeskoletilbud, vi ønsker dog at udvikle os yderligere. Vi har en ambition om, at Hans Rømer Skolen skal være forældrenes førstevalg, når forældre skal vælge grundskoletilbud. Som leder af indskolingen/SFOen bliver én af dine vigtige opgaver derfor at stå i spidsen for en yderligere stærk indskoling samt at udvikle og promovere et uimodståeligt fritidstilbud, der spiller ambitiøst sammen med undervisningsdelen.

Som vores nye leder af indskolingen/SFOen vil dine primære opgaver være at:

  • Stå for den daglige ledelse af vores indskoling 0.- 3. klasse samt den overordnede ledelse af vores fritidsdel i SFOen
  • Udøve faglig, pædagogisk ledelse samt være personaleleder i både skole- og fritidsdel, primært 0. – 3. klasse
  • Udvikle skolens fritidsdel og sammenhængskraft med skoledelen samt være skolens tovholder i samarbejdet med distriktets børnehaver
  • Tage dig af det overordnede, koordinerende socialpædagogiske arbejde i forhold til børnegruppen 0. – 3. klasse
  • Arbejde med de administrative opgaver såsom den overordnede drift i SFOen, herunder bl.a. økonomidelen, opgaveoversigter for SFO-personalet m.m.
  • I samarbejde med din mellemlederkollega at være sparringspartner for din skoleleder samt hjælpe denne med at gøre en god skole endnu bedre

Vi forventer at du:

  • Har en baggrund som læreruddannet, evt. suppleret med en overbygning herpå i form af at være vejlederuddannet, så du også har blik for at arbejde med læringsledelse
  • Har interesse for ledelse og enten har en lederuddannelse i form af f.eks. diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en sådan, gerne inden for de næste par år
  • Kan være en kompetent leder i et ledelsesteam bestående af skoleleder samt to mellemledere
  • Kan arbejde struktureret og systematisk på en rolig og tillidsvækkende måde
  • Har høje ambitioner, gode relations kompetencer og tydelige forventninger, også til dig selv
  • trives i en kompleks hverdag med humor, udfordringer og tempo
  • er rodfæstet, tydelig og stabil under pres
  • kan kommunikere på alle niveauer med en anerkendende tilgang – også når det spidser til

Vi tilbyder:

  • Cirka 400 rare børn og unge samt deres forventningsfulde, samarbejdsvillige forældre
  • En god arbejdsplads, hvor der er et godt samarbejde, god energi og en god kemi i personalegruppen
  • En hverdag med mange nye og spændende udfordringer

Ledelse

Du refererer til skoleleder på Hans Rømer Skolen

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse. Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse.

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse via vores rekrutteringsserver, sådan at vi har modtaget den senest den 15. februar 2019.

Ansættelsessamtaler vil foregå i uge 8 – torsdag d. 21. februar 2019.

Hvis du udvælges til samtale, vil du blive bedt om at udfylde en personprofil-analyse forud for samtalen.

Der vil blive indhentet reference.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte konstitueret skoleleder Pernille Rigstad på 5692 3405 / 3030 8031 eller skolebestyrelsesformand Morten Enni på 5056 7655.

Bornholms Regionskommune 

Bornholms Regionskommune er en stor organisation med ca. 3.500 medarbejdere, og samtidig en unik kommunal arbejdsplads: Vi udgør en region for sig og arbejder med strategier og projekter, som danske kommuner normalt ikke kan. Vi har ansvar for områder som turisme og erhvervsudvikling, og står selv for internationale samarbejder og EU-programmer. Som den eneste kommune i landet har Bornholm sit eget Vækstforum og egen regional udviklingsplan, og vi har visionære planer for øens fremtid. Ikke mindst drømmen om at skabe et CO2-neutralt samfund baseret på bæredygtig og vedvarende energi.

På www.brk.dk kan du læse mere om Bornholms Regionskommune.

På www.brk.dk/taetsammen kan du læse om projekt Tæt sammen, hvor vi sætter fokus på kultur, fælles identitet og samarbejde, ved at beskrive de mange former for samarbejde i 12 fortællinger om regionskommunen.

Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm?

Målt på naturscenerier og kulturarv er Bornholm Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden. Vi ved, at potentielle tilflyttere har brug for information, råd og vejledning, og derfor er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm. Han kan bl.a. fortælle, hvordan han kan hjælpe med at skaffe et job til din ægtefælle.

Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 31 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på http://næstestopbornholm.dk/

Beliggenhed