Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sekretariatsleder/specialkonsulent til Institut for Retsmedicin

Aarhus Universitet

Østjylland
11-01-2019
Expires
31-01-2019

Institut for Retsmedicin på Aarhus Universitets sundhedsvidenskabelige fakultet, Health, søger en sekretariatsleder pr. 1. april 2019 eller snarest muligt derefter. Stillingen er en varig fuldtidsstilling.

Som sekretariatsleder ved Institut for Retsmedicin bliver du en del af det sundhedsvidenskabelige fakultet Health på Aarhus Universitet. Instituttet beskæftiger 70 medarbejdere, hvoraf 35 har en akademisk baggrund, og otte er fastansatte videnskabelige medarbejdere. Vores mission er at forebygge og opklare kriminalitet, ulykker, for tidlig død og selvmord gennem forskning, undervisning og retsmedicinske undersøgelser. Instituttet består af to afdelinger, der leverer uvildig og evidensbaseret myndighedsbetjening for politiet. Afdeling for retskemi identificerer og renhedsbestemmer euforiserende stoffer og lægemidler i biologisk materiale og effekter beslaglagt af politiet. Den retslægelige afdeling foretager retslægelige obduktioner, findestedsundersøgelser og kliniske retsmedicinske undersøgelser. Begge afdelinger er akkrediteret. Ud over de to afdelinger har instituttet tre forskningsenheder, der fokuserer på bioanalytisk kemi, retsmedicinsk billeddiagnostik og klinisk retsmedicin. Du kan læse mere om instituttet på http://forensic.au.dk/ og om fakultetet på http://health.au.dk/.

Dine arbejdsopgaver
Som sekretariatsleder er du ansvarlig for instituttets administration med personaleansvar for seks administrative medarbejdere i instituttets sekretariat. Du refererer til institutlederen og indgår i instituttets ledelsesteam. Du indgår desuden i et netværk af sekretariatsledere på tværs af Aarhus Universitet. Dine opgaver veksler mellem serviceorienterede her-og-nu opgaver og mere langsigtede, strategiske projektopgaver.

Primære arbejdsopgaver:

  • Du bistår institutlederen med daglig ledelse af instituttet, rådgivning og sparing på ledelses- og administrationsområdet samt sikrer en velfungerende organisation
  • Du indgår i institutledelsen og bistår ifm. instituttets møder med mødetilrettelæggelse, referat samt opfølgning på institutledelsens beslutninger
  • I samarbejde med institutlederen udarbejder du budgetter og regnskab for instituttet
  • Du gennemfører i samarbejde med HR ansættelsesprocesser ved instituttet
  • Du er kontaktperson for instituttet og samarbejder og koordinerer løbende med fakultetets administrationscenter, dekansekretariatet, Region Midtjylland og politiet
  • Du har ansvaret for en professionel og effektiv betjening af instituttets medarbejdere og studerende
  • Du indgår i en nystartet arbejdsgruppe om implementeringen af et nyt sagsstyringssystem

Dine kompetencer
I bedømmelsen af ansøgere lægger vi især vægt på:
  • Relevant akademisk uddannelse
  • Erfaring med ledelse og offentlig administration
  • Gode samarbejdsevner, robusthed, gennemslagskraft og initiativ
  • Strategiske og analytiske evner
  • Erfaring med økonomi f.eks. budgetlægning
  • Erfaring med projektstyring
  • Gode sprogkundskaber både mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk

Spørgsmål til stillingen
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Institutleder, Christian Lindholst tlf.: +45 8716 8331.

Arbejdsstedet er Institut for Retsmedicin, Palle Juul-Jensens Boulevard 99, 8200 Aarhus N, Danmark.

Formalia
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten.

Ansøgning
Ansøgningen skal vedlægges CV og angivelse af uddannelse (kopi af relevante eksamensbeviser). Anbefalinger/referencer kan uploades særskilt.

Ansøgninger, der indsendes på anden vis end via nedenstående online ansøgningsformular eller som modtages senere end ansøgningsfristen, vil ikke blive taget i betragtning.

Vejledning for ansøgere samt vejledning i udfyldelse af ansøgningsformular kan ses her (http://health.au.dk/fileadmin/www.health.au.dk/Aktuelt/ledigestillinger/Vejledning_for_ansoegere_til_alle_stillinger_paa_Health.pdf).

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Ansøgningsfrist
Alle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 31.01.2019

 

Beliggenhed