Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

IT-supporter til IT Center Aalborg

Skatteforvaltningen, Aalborg, Skibsbyggerivej

Nordjylland
11-01-2019
Expires
28-01-2019

Brænder du for at give en professionel brugersupport til dine kollegaer? Evner du at sætte dig i kundens sted - og er du i stand til at oversætte teknisk sprog til almindeligt sprog for brugeren? Har du på samme tid fokus på god kundebehandling, så er du måske vores nye IT-supporter.

IT-support med stort kundefokus
Som IT-supporter i IT Center Aalborg er du med til at hjælpe vores kunder med at håndtere deres IT-problemer, så de hurtigt og bedst muligt kan fokusere på deres kerneopgaver. Din overordnede opgave er at levere en effektiv og kvalificeret IT-support kombineret med god service. Endvidere varetager IT centrene en 24/7/365 overvågning af flere systemer, hvor der er mulighed for at kunne indgå i dette vagtteam.

IT Center Aalborg består af 43 engagerede IT-supportere, som varetager både 1. level support, og samtidig også 2. level support i form af specialgrupper.

Specialgrupperne har ansvaret for at løse udfordringer, som servicedesk sender videre til behandling. Specialgrupperne består af særlige kompetencer som Microsoft Office, Netværk, Citrix, Print, Telefoni, Hjemmearbejdsplads m.fl.

God kommunikator med stærk serviceprofil
Du vil sammen med dine kollegaer i teamet, få ansvaret for modtagelse og løsning af brugerhenvendelser i autorisationslusen samt administration af brugerautorisationer, rettighedsstyring og certifikatløsninger. Derfor er det vigtigt at:


  • du er serviceminded og i stand til at oversætte teknisk sprog til alm. sprog for brugeren og omvendt
  • du mestrer at arbejde struktureret og målrettet
  • du har gode kommunikative egenskaber i både skrift og tale
  • du er en teamplayer.

Relevant teknisk uddannelse og 1 – 3 års erfaring med lignende opgaver
Det er en fordel, hvis du har en uddannelsesmæssig baggrund som IT-supporter, datatekniker med infrastruktur som speciale eller anden relevant teknisk uddannelse og gerne 1-3 års erfaring fra lignende stilling. Derudover er det afgørende at du:


  • har stærke proceskompetencer – en fordel med grundlæggende kendskab til ITIL og IT-service Management
  • har erfaring med brugerrettidighedsstyring og gerne grundlæggende kendskab til ISO27001 standarden, GDPR eller datasikkerhedsområdet

Vi har fokus på god kundebehandling, hvilket betyder, at du naturligt har lysten og engagementet til at arbejde med brugersupport. Derfor er det afgørende, at du har en stærk serviceprofil, sætter en ære i god kundebehandling og er god til at kommunikere. Du er proaktiv og evner at sætte dig i kundens sted. Du er analytisk og en god problemløser. Yderligere er du i stand til at arbejde omhyggeligt og struktureret – også under pres. Endvidere er du i stand til kort og klart at beskrive henvendelser skriftligt.

Grundig introduktion og onboarding
Du kan se frem til en spændende og varieret arbejdsdag i selskab med gode kollegaer samt til at blive en del af et engageret og tillidsbaseret arbejdsmiljø præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 28. januar 2019. Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte it-medarbejder Mikael Scheel Andersen på 72 37 74 95 eller funktionsleder Per Hornstrup 72 38 94 47.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Skibsbyggerivej 5, 9000 Aalborg

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af Skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Beliggenhed