Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Pressekonsulent, der kan sætte sikkerhed på dagsordenen

Sikkerhedsstyrelsen

Syd- og Sønderjylland
10-01-2019
Expires
03-02-2019

Kan du sætte sikkerhed på dagsordenen? Så skal du søge jobbet som pressekonsulent i Sikkerhedsstyrelsen.

Hvis du drømmer om den perfekte nyhedstrekant og bliver helt firkantet over forkerte fakta, så skal du læse videre i dette opslag. For verdens måske bedste kommunikationsteam søger en pressekonsulent. Du skal være med at sætte fut i danskernes viden om farlige produkter og produktsikkerhed. Og du må meget gerne elske knivskarp PR samt have dyb respekt for og indsigt i pressens arbejdsbetingelser. Hvis du samtidig er en haj til at få Twitter til at hjælpe med at gøre arbejdet. Ja, så vil du vil passe perfekt som vores nye kollega.

Vi har en strategi, der frem mod 2020 skal gøre Sikkerhedsstyrelsen til en moderne, serviceorienteret og digital myndighed. Dialogen med forbrugere, virksomheder og andre interessenter spiller en helt central rolle i den. Og samtidig – det siger næsten sig selv – har vi fokus på at brande Sikkerhedsstyrelsen. Vi går benhårdt efter at levere ukompliceret sikkerhed til gavn for danskerne, og her er pressen en helt naturlig medspiller. Derfor søger vi en erfaren og strategisk tænkende pressekonsulent, som er suveræn til at hjælpe mediebranchen med at dele vores vigtige nyheder om sikkerhed – og som er vild med at gøre det i samspil med kunder, interessenter og kollegaerne (som oftest er ingeniører eller jurister).

Hvad forventer vi af dig?
Du bliver en del af afdelingen for Kommunikation og kundeservice og vil referere til kontorchef Mette Cramon. Vi er otte medarbejdere i teamet, som alle jonglerer med discipliner som kanaler og målgrupper, intern og ekstern kommunikation. Vi løser meget forskellige opgaver fra planlægning af kampagner og presseindsatser om fyrværkeriulykker og legetøjstrends til SoMe og interne nyheder. Vi har forskellige ansvarsområder, men hjælper altid hinanden – og så griner vi mindst en gang om dagen.

Du passer perfekt ind i truppen, hvis det her er dine største styrker:

  1. Du kan udtrykke dig lysende klart med ganske få karakterer. Du får en særlig rolle på et af de vigtige områder i vores kommunikationsstrategi, nemlig opbygningen af en Twitter-kanal. Du ved, at Twitter er et værktøj til at sætte en agenda i medierne – og at kanalen spiller smukt sammen med dit blik for interessentinvolvering og godt indhold.
  2. Du elsker at sætte dagsorden og tænke i vinkler. Du følger med i nyhedsstrømmen - og smiler hver gang du støder på en æggende, vækkende og dækkende rubrik. Du har samtidig respekt for, at en styrelse ikke begiver sig af med spin eller politiske debatter. Så du har lyst til at blive en del af en organisation, hvor fakta altid står over holdninger.
  3. Samarbejde er boremaskinen i din faglige værktøjskasse. Og dermed et helt uundværligt redskab for dit daglige arbejde. Du er ydmyg overfor, at vi som offentlig myndighed yder pressen en god og hurtig service. Sparring, videndeling og overskud til at hjælpe hinanden er nogle af de elementer, som vores organisation bygger på. Det passer perfekt til dig, for du ser samarbejde som en forudsætning for, at både du og dine kollegaer udfolder jeres kommunikationsfaglige potentiale.
Derudover forestiller vi os, at du:
  • er uddannet journalist eller har arbejdet i mediebranchen
  • har mindst 3-5 års relevant erhvervserfaring
  • tidligere har arbejdet strategisk med Twitter eller i hvert fald bliver helt begejstret over muligheden for at arbejde professionelt med den kanal
Hvad kommer du til at lave?
Du får en arbejdsdag, der veksler mellem besvarelse af pressehenvendelser om alt fra sutter til kraftværker. Du skal tage teten i forhold til proaktivt PR-arbejde i forbindelse med styrelsens mange aktiviteter og indsatser. Ligesom du skal hjælpe og rådgive dine kollegaer i andre afdelinger om, hvordan de bedst får delt deres budskaber. Dit job kommer også til at bestå af strategisk udviklingsarbejde i forhold til at styrke vores brand gennem Twitter og øvrige sociale medier. Det bliver blandt andet dit ansvar at opbygge vores nye Twitter-kanal, og du får også ansvaret for PR-planer til vores kampagner og indsatser.

Sådan ansøger du
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via vores elektroniske ansøgningsmodul på www.sik.dk senest søndag den 3. februar 2019. Samtaler forventes at blive afholdt i uge 6 og 8.

Du vil blive ansat på fuld tid efter gældende overenskomst med tiltrædelse 1. april 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Cramon på tlf. 25 43 16 53. Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-partner Rikke Dragsbæk Jacobsen på tlf. 91 33 70 12.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Beliggenhed