Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandlere med stærke juridiske kompetencer til Vurderingsstyrelsen i Haderslev

Skatteforvaltningen, Haderslev

Syd- og Sønderjylland
04-01-2019
Expires
25-01-2019

Har du lyst til at arbejde med værdiansættelse af grunde og bygninger og trives du med spændende og udfordrende sagsbehandling? Vil du være med til at gøre en forskel og bidrage til udviklingen af Vurderingsstyrelsen, og trives du med et arbejdsliv i bevægelse? Så er det dig, vi søger til det fortsatte arbejde med ejendomsvurdering.

Vi har brug for medarbejdere som selvstændigt, med en god kvalitet og et godt flow i afviklingen af sager, kan arbejde med konkret sagsbehandling indenfor bl.a. vurderinger, genoptagelsessager og klagesager.

Lovlige, forståelige og ensartede ejendomsvurderinger
Vurderingsstyrelsen har ansvaret for at vurdere alle landets ejendomme og dermed et bredt spænd af opgaver, som indebærer lovfortolkning, skøn, talforståelse, formidling og ikke mindst godt samarbejde.

Vores ambition om altid at lave korrekte ejendomsvurderinger står på tre ben – de skal være lovlige, forståelige og ensartede. Derudover lægger vi stor vægt på, at vores sagsbehandling er gennemskuelig for borgere og virksomheder. Sammen med eksisterende og nye kolleger er du med til at sætte en høj standard som har stor samfundsmæssig betydning.

Velkommen ombord
Du bliver en del af Vurderingsstyrelsen, der blev etableret som en selvstændig styrelse i 2018. Det er en del af vores strategiske indsats for at forbedre og forny de offentlige ejendomsvurderinger. De kommende år bliver stærkt præget af den omstilling, der er forbundet med overgangen til det nye ejendomsvurderingssystem, som vi tager i drift i 2020. Vi står overfor at skulle vurdere ca. 1,7 millioner ejerboliger.

Efter en grundig introduktion bliver du i stand til at varetage dine opgaver med stor kvalitet og grundighed. Du kan se frem til at blive en del af en arbejdsplads, som har en politisk prioriteret opgave. Du vil lære en masse, får ansvar og mulighed for at gøre en forskel sammen med fagligt dygtige kollegaer samt de mange berøringsflader i og uden for Vurderingsstyrelsen. Din hverdag bliver afvekslende og du kommer ind i et stærkt fagligt miljø med udviklingsmuligheder.
Det kræver engagement og indsats, og derfor ønsker vi at sætte rammerne for et godt arbejdsliv for dig som medarbejder. Vi har fokus på nærværende ledelse og gode kolleger, og en god balance mellem arbejde og fritid.

Din profil
Vi har brug for nye dygtige medarbejdere med en relevant juridisk eller finansiel uddannelse og gerne erhvervserfaring. Du har oparbejdet kompetencer, som du kan anvende i dit fremtidige job med fastsættelsen af ejendomsvurderinger og juridisk sagsbehandling. Derudover skal du arbejde dedikeret med at sikre et højt niveau i Vurderingsstyrelsens opgaver.

Du har en høj faglighed, er detaljeorienteret og kvalitetsbevidst i din opgaveløsning og arbejder med høj effektivitet. Du kommunikerer ubesværet og præcist både skriftligt og mundtligt med såvel borgere og virksomheder, som internt i organisationen. Og så har du en struktureret tilgang til opgaverne, er god til at planlægge og arbejder grundigt og fokuseret. Vi arbejder i enheder med 20-25 sagsbehandlere i hver og med forskellig faglig baggrund.

Vi har et travlt år foran os, hvor vi samtidig skal sikre en stabil drift, det er derfor også vigtigt, at du kan holde kursen i de mange forandringer. Det bliver udfordrende, og du bliver en væsentlig del af en stor og spændende udvikling.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning og dit CV via linket ”Søg stillingen” senest den 25. januar.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Tim Hauge på tlf. 7237 3044 eller funktionsleder Lone Byg 7237 1772.

Vi forventer at holde samtaler i uge 4, og det er planen, at vores nye kolleger starter 1. marts 2019 eller hurtigst muligt. Der kan indgå test som et led i ansættelsessamtalen. Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest.

Arbejdsstedet er indtil videre Christian X's Vej 22, 6100 Haderslev.


’Vi sikrer, at boligejerne får en mere retvisende og gennemskuelig ejendomsvurdering’

Vurderingsstyrelsen har til opgave at udarbejde mere retvisende og gennemskuelige offentlige vurderinger af grunde og ejendomme. Fremtidens vurderinger bliver baseret på nye og detaljerede data. Det skal sikre, at borgere og virksomheder kan have tillid til, at de bliver beskattet på et korrekt grundlag.

Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder. De er alle i spil i dagligdagen, hvor vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og en stærk samarbejdskultur, hvor alle trives, tager ansvar og bidrager til den fælles opgave. Vores værdier er ansvar, udsyn, faglighed og samarbejde.

Vurderingsstyrelsen er en arbejdsplads i vækst, og vi har derfor løbende brug for nye engagerede kolleger.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen

Beliggenhed