Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til generationsskiftesager i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, Struer

Vestjylland
14-12-2018
Expires
14-01-2019

Har du interesse for skatteret og selskabsskatteret samt forståelse for regnskaber? Har du lyst til et spændende, specialiseret og selvstændigt arbejde, hvor du får mulighed for at arbejde med både alsidige og specialiserede opgaver?
Så har vi jobbet til dig i Skattecenter Struer, hvor du vil blive en del af et fagligt dygtigt team med et godt socialt miljø og en uhøjtidelig omgangstone.



Sagsbehandling af generationsskiftesager

Vi behandler sager om generationsskifte i familieforhold og kommer i den forbindelse i dialog med rådgivere på skatte- og generationsskifteområdet. Du får som sagsbehandler et godt indblik i forskellige selskabskonstruktioner og finansieringsformer. Derudover får du også et godt indblik i forskellige problemstillinger, der relaterer sig til dette område, og du skal på baggrund af din viden træffe selvstændige beslutninger, der har stor betydning for de involverede parter.



Vores sagsbehandling består hovedsageligt i at efterprøve om gaveanmeldelsen opfylder kravene i skatte- og selskabslovgivningen, herunder om værdiansættelsen af de overdragne aktiver er korrekt. Vi har et tæt samarbejde med andre specialenheder i Skattestyrelsen, som bidrager med deres viden på værdiansættelsesområdet.



Du vil både komme til at arbejde med spændende generationsskiftesager i både nogle af Danmarks mindre virksomheder, men også i nogle af landets største selskaber.



Dine faglige og personlige kompetencer

Din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være skatterevisor, Cand.merc. (fx aud/jur), revisor, HD (R) eller anden teoretisk uddannelse med fokus på økonomi, jura, regnskab og selskabsret. Det er vigtigt, at du har interesse inden for skatteretten, gerne suppleret med specialviden inden for selskabsområdet.



Vi forventer, at du er parat til at deltage aktivt i den daglige sagsbehandling samt sparring med kollegaer i konkrete sager med fokus på skatteretslige problemstillinger.



Det er også vigtigt, at du kan arbejde struktureret med dine opgaver, er dygtig til at prioritere og ligeledes er i stand til at argumentere skriftligt.



Din nye enhed

Din enhed er en del af Skattestyrelsen og består på nuværende tidspunkt af 23 medarbejdere, heraf er der 12 medarbejdere, der behandler alle anmeldelser om gaveafgift.


Enheden er præget af engagement, og vi har et godt socialt miljø med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone.

Hvis du vil vide mere om Struer som by, arbejdsopgaverne eller enheden, så klik her!



Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, cv og dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale til os senest den 14. januar 2019 via linket ”søg jobbet”.



Ønsker du yderligere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Per Kragsø på tlf.: 72 38 86 56.



Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 3 med ansættelse snarest herefter.




Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være Skatteministeriet med tilhørende institutioner

Arbejdsstedet er indtil videre Fabriksvej 13, 7600 Struer.



Vi gør opmærksom på, at vi indhenter straffeattest forud for ansættelsen.



Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.



Beliggenhed