Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Bornholms Regionskommune søger kommunaldirektør med tiltrædelse 1. februar 2019

Bornholms Regionskommune

Bornholm
14-12-2018
Expires
15-01-2019

Bornholms Regionskommune er en stor organisation med ca. 3.500 medarbejdere, og samtidig en unik kommunal arbejdsplads: Vi udgør en region for sig og løser derfor en række opgaver som andre danske kommuner ikke løser.

Vi har visionære planer for øens fremtid. Ikke mindst drømmen om at skabe et CO2-neutralt samfund baseret på bæredygtig og vedvarende energi.

Dette forudsætter et samfund med en balanceret befolkningssammensætning, hvor der er behov for at gøre en indsats, der rækker ud over den nuværende udvikling. For at fylde op i arbejdsstyrken og samtidig udvikle øen, har kommunalbestyrelsen en vision om at tiltrække tilflyttere, svarende til at vi om 10 år har et befolkningstal, der ligger på minimum 42.000.

Her kan du læse mere om Bornholms Regionskommunes kommunalbestyrelsens visioner og styreform og styringsmodel.

https://www.brk.dk/Indflydelse-Politik/Documents/Visioner.pdf
https://www.brk.dk/Om-Kommunen/Organisation/Sider/Administrativ-organisation.aspx

Kommunaldirektøren er det centrale omdrejningspunkt for kommunens professionelle ledelse, men er samtidigt også den nærmeste rådgiver og sparringspartner for kommunalbestyrelsen, politiske udvalg og borgmesteren.

Formelle kompetencer

Kommunaldirektøren:

  • har topcheferfaring fra en politisk ledet organisation, sandsynligvis i en kommune eller region
  • har solidt kendskab til kommunal styrelseslov og anden kommunal lovgivning.
  • er strategisk tænkende og handlende – evner at sikre og fastholde en klar, kendt retning, der samler og motiverer organisationen

Ledelsesmæssige og personlige kompetencer

Kommunaldirektøren:

  • formår at skabe følgeskab blandt borgere, politikere og medarbejdere
  • oversætter og omsætter de politiske beslutninger, så de føres ud i livet og implementeres i den daglige drift i overensstemmelse med de politiske forventninger.
  • har en god forretnings- og organisationsforståelse og kan sætte en fælles dagsorden og understøtte en organisation, hvor vi er optaget af at spille hinanden gode.
  • har en god relationel forståelse både i forhold til interne som eksterne interessenter

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til ”Aftale om aflønning af chefer” indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation”.

Praktisk information

Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte borgmester Winni Grosbøll på 30 18 19 79 eller konstitueret sekretariatschef Claus Munk på 30 18 19 64.
Send din ansøgning og CV til kommunaldirektoer@brk.dk, sådan at vi har modtaget den senest den 15. januar 2019.

Beliggenhed