Jobsøgning:
What?
Where?
Praktisk information

Social-, Børne- og Integrationsministeriet

Mads Edvard Radoor
Telefon 41851201
Udløber
08-11-2013
Kviknummer
LJA-6897240
Virksomheds beliggenhed
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Social-, Børne- og Integrationsministeriet

,
Storkøbenhavn
,
Indrykket 23-10-2013

Fuldmægtig til Ydelseskontoret

Fuldmægtig til Ydelseskontoret
Som ansat i departementet bliver du en del af Social-, Børne og Integrationsministeriets koncern. Vores opgaver spænder bredt fra juridisk sagsbehandling i Ankestyrelsen til policy udvikling i departementet og projekt- og implementeringsarbejde i Socialstyrelsen. Fælles for os alle i koncernen er, at vi giver ministeren og Folketinget det bedste grundlag for en virkningsfuld social- og integrationspolitik.

I departementet har vi en stilling ledig til besættelse pr. 1. januar 2014. Den ledige stilling er i Ydelseskontoret

Ydelseskontoret 
Ydelseskontoret i Social-, Børne- og Integrationsministeriets departement søger en ny kollega, som er parat til udfordringer på et politisk centralt område og med gode muligheder for selvstændige og fagligt spændende opgaver.
 
Vores opgaver
Ydelseskontoret har ansvaret for en række lovgivningsområder, bl.a. folkepension, førtidspension, boligstøtte, børnetilskud og Udbetaling Danmark. Der er tale om ydelsesområder, som er centrale i velfærdsstaten og i fordelingspolitikken. Desuden omfatter ydelserne mange borgere og har stor samfundsøkonomisk betydning. Endvidere har kontoret ansvaret for arbejdet med fattigdomsgrænsen.Opgaverne omfatter bl.a. udarbejdelse af lovforslag, projektarbejde, ministerbetjening i en række politisk aktuelle sager, betjening af Folketinget og samarbejde med en lang række interessenter og samarbejdsparter. Aktuelt har vi fokus på implementeringen af førtidspensionsreformen, at effektivisere og modernisere administrationen af ydelserne gennem Udbetaling Danmark og med at udmønte den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi. 
 
Dine kompetencer
Vores nye medarbejder 
? har en relevant akademisk uddannelse, fx cand. Jur., cand. Scient. Pol.
? har stor interesse for at arbejde med socialpolitiske emner tæt på den politiske beslutningsproces
? er god til at formidle komplekse problemstillinger
? kan arbejde selvstændigt, men også i tæt samarbejde med kollegaer
? er positivt indstillet over for forandringer og trives i en hverdag, der til tider er hektisk
 
Dine opgaver
Dine opgaver vil blive sammensat på baggrund af dine kompetencer. Opgaverne kan bl.a. være:
? udarbejdelse af notater, lovforslag og politiske beslutningsoplæg
? deltage i kontorets arbejde med at effektivisere administrationen af ydelsesområdet
? besvarelse af spørgsmål og samråd fra Folketinget
? generel ministerbetjening
 
Flere oplysninger
Vil du vide mere om jobbet eller om os, er du velkommen til at kontakte kontorchef Bent Nielsen på telefon 41 85 11 60 eller pr. e-mail på bni@sm.dk. På vores hjemmesidewww.sm.dk kan du læse mere om Social- Børne- og Integrationsministeriet.

Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten, og ansættelsesområdet er Social-, Børne- og Integrationsministeriets departement med tilhørende institutioner.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.
 
Ansøgning
Du kan søge stillingen elektronisk på vores hjemmesidewww.sm.dk/job. Vi skal modtage din ansøgning, inkl. cv og karakterudskrift, senest den 8. november kl. 12. 2013. Vi holder samtaler i uge 46 og 47.
 
Vi vil gerne have en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge stillingen.